عملت
جولة رائعة جدا في شركة "جينز كار" و بصراحة اقوياء في صناعة فرش محترم
للسيارات و الفرش اللي بيعملوه فعلا معمول بطريقة احترافية و خصوصا
التفاصيل في الاداء و عدم الاحساس بإنك في عربية بفرش تفصيل او تركيب كسوة
...
نيجي بقي اللي بيتعمل في العربية :
اولا ً :
في الشركة يوجد الكثير و الكثير من الاختيارات لتحديد اللي تحب تركبه في
عربيتك اذا كان جلد او قماش او جلد مع قماش و اللي فعلا عايز ياخد قرار
الشراء يبقي لازم تروح الشركة بنفسك و تعاين الوضع لأن يوجد الكثير من
الخامات و الموديلات و قصات و خياطات و الوان يعني ممكن تركب جلد لون واحد
في العربية او تداخل لونين مع بعض .
ثانيا ً :
بالنسبة للتكلفة .. انت اللي هتختار الخامة و القصة و الخياطة لأن في كذا
طريقة للخياطة و الجودة في الاختيارات السابقة و طبعا علي كل ده بيوضع
السعر و تأكدوا ان اي اختيار هتختاروه هتخدوا الشغل في كل الاحوال 100%
يتحكم في السعر عاملين :
1-حجم و قصة و خياطة السيارة
2-الخامة المختارة من قبل العميل
طبعا اختيارك حسب نوع الخامة و جودتها و حسب الخياطات الخارجية لأن لها كذا طريقة في الخياطة .
يوجد
ايضا ً فرش للابواب و ده عبارة عن تغليف فرش الابواب بالجلد للمناطق اللي
فيها قماش فقط .
و يوجد ايضا ً تغليف لأرضية العربيات بالجلد و لكن يوجد كذا سعر حسب الخامة اللي هتختارها
خامة الخيط المستعمل في الشغل
.. خيط من النوع البلاستيك المطاط و ليس قطن و قد شددنا هذا الخيط و لكنه
لم يقطع بتاتا ً لأنه يتكون من ثلاث خيوط و كل خيط من الثلاث يتكون من ثلاث
خيوط أخريين يعني تسعة خيوط في خيط واحد.
بالنسبة للجلد
في قمة المرونة و لم يقطع رغم الاختبار الصعب لبيان قوة تحمل هذا الجلد و
الفرش يتكون من الجلد و الاسفنج المقوي و عازل و كل هذه خامات مستوردة.
طبعا جبت معايا من جينزكار مجموعة كبيرة من الصور لناس ركبت فرش في عربياتها نيسان (صني – تيدا – اكستريل) صور لأكثر من 10 عربيات
اسيبكوا بقي تستمتعوا مع الصور
أولا ً سيارة نيسان صني "EX-Saloon"
السيارة "1"
السيارة "2"
السيارة "3"
السيارة "4"
0 comments:
Post a Comment